A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk.

Emblémázási módok

tamponnyomás, tamponnyomásos emblémázás

 

TAMPONNYOMÁS

 

A reklámajándékok egyik sarkalatos pontja a megfelelő nyomtatási eljárás, amelynek fejlődésével számtalan lehetőség nyílt meg az emblémázni vágyók előtt. Ezek egyike a tamponnyomás, amelynek központi eleme a szilikonkaucsuk, mint nyomtatóközeg. Ennek a mélynyomási eljárásnak számos előnye van, amelyek közül a legfontosabb, hogy a nyomtatóközeg rugalmassága révén nem sík felületek is emblémázhatóak (pl. tollak, bögrék stb.). Emellett ez a módszer alkalmas majd minden anyag címkézésére. Ide tartoznak azok is, amelyek egyébként nehezen veszik fel a festéket, és még nehezebben tartják meg az, mint a kerámia, a faanyag, vagy épp az üveg. Mindent egybevetve, a tamponnyomási eljárás igen jelentős előrelépés volt a reklámajándékok gyártása és terjesztése területén, hála a svájci óraiparnak, amely létrehozta az eljárás elődjét.

 


 

SZITANYOMÁS

 

A szitázásos emblémázás, más néven szitanyomás egy olyan nyomtatási módszer, amelyet a magas minőségű (a számítógépek megjelenésével egyre elterjedtebb) képek megjelenése hívott életre. A módszer, ahogy a neve is mutatja, a szitaszerű kialakításból adódik, vagyis a festéket átpréselik a szitán, így a festéket az csak a grafikának megfelelő helyen engedi át. A szitanyomás eredetileg plakátok és transzparensek kialakítására készült, amelyeknél elengedhetetlen követelmény a magas képminőség. A szitanyomás elsősorban olyan esetekben ajánlott, ahol a termék nagy darabszámban készül el, az embléma sík felületre nyomtatható, valamint ha követelmény a különösen ellenálló, maradandó nyomat, hiszen a szitafestékek jóval ellenállóbbak a külső behatásokkal (pl. kopás, UV sugárzás) szemben, mint pl. digitális társaik.

 


 

TRANSZFERNYOMÁS

 

Számos emblémázási módszer létezik, amelyek különféle termékek, vagy körülmények esetén előnyösek, vagy épp hátrányosak. A transzfernyomás is egy ezek közül. Ez a fajta nyomtatási módszer két lépcsőben működik. Ez azt jelenti, hogy a felvinni kívánt logót nem közvetlenül a termékre nyomják, hanem egy közbülső közeget is bevonnak a folyamatba, ami ebben az esetben a szilikonpapír. Mindezek után a festéket megszárítják, majd hőprés segítségével a címkét feltranszferálják (transzferál: áthelyez) a termékre, amely folyamat hő és nyomás hatására megy végbe. Ez a fajta nyomtatási módszer elsősorban textíliák esetében javallott. Ezzel az eljárással tehát könnyedén, tartósan és jó minőségben emblémázhatunk pólókat, esernyőket, pénztárcákat, dzsekiket, bőröndöket, nyakkendőket stb.

 


hímzés, hímzéses emblémázás

 

HÍMZÉS

 

A hímzés a legrégebbi eljárás, amelyet még mindig használnak a reklámtermékek emblémázásánál. A „régi” talán nem is teljesen takarja a valóságot, hiszen bizonyos leletek szerint a hímzést már az ókorban is használták ruhák díszítésére, vagyis ez az eljárás évezredekkel a jelenkor ellőttre nyúlik vissza. Maga az eljárás nem változott. A hímzés során a készítő az alapanyagot egy tűbe fűzött fonállal, varrással készített mintával ékesít. A varrás során az anyagot oda-vissza át kell szúrni, és az így vezetett fonal adja a mintát az alapanyag a felületen. A szálak és a hímzés szélének eldolgozása a munkadarab hátoldalán történik. A változás mibenlétét természetesen itt is a modern kor vívmányai terén kereshetjük (bár már ezek is meglehetősen régiek), hiszen a XX. században megjelentek a hímző gépek, amelynek modern változatait ma is használják. Bár a kézzel készített hímzések jóval értékesebbnek számítanak, a reklámajándékok terén a minőség és a mennyiség is ugyanolyan fontos, így ez a szegmens kizárólag gépekkel operál.

 


gravirozás

 

GRAVÍROZÁS

 

A gravírozás talán az az emblémázási eljárás, amelyet kivétel nélkül mindenki ismer, sőt a maga módján biztosan próbált is, hiszen már az is gravírozásnak számít, ha jelet karcolunk egy fába, vagy kőbe. Természetesen ez igen kezdetleges módszer, de a lényeg valóban ez, hiszen a gravírozás során egy szilárd anyag felületéről lemetszünk, lemarunk stb. bizonyos részeket, hogy az így létrejött felületi „egyenetlenség” díszítőelemként funkcionáljon. A gravírozás manapság igen elterjedt, mivel lézer segítségével gyorsan és rettentő pontosan lehet különféle emblémákat létrehozni szinte bármilyen felületen az üvegtől kezdve, a fémen keresztül, egészen a fáig. Szilárd, kemény felületű reklámajándékok esetében a legjobb választás. Előnye, hogy igen ellenálló emblémát hozhatunk létre.